reklama

Pretlak

Už dlhší čas pociťujem akúsi nechuť čítať. Po povinných knihách na týždeň, ktoré bežne znamenajú päťsto strán, sa mi už nechce hltať ďalšie písmenká.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď si už niečo prečítam, po chvíli zistím, že už neviem, o čom to bolo. Vidím knižku a prvé, čo zisťujem, je, koľko má strán. Potom si vyrátam, za aký čas by som ju mohla stihnúť prečítať.
Kúpim si noviny. Prvú stranu preletím a zameriam sa na tituly článkov. Ak ma niečo fakt špeciálne zaujme, prezriem si článok celý. Pokračovanie na tretej strane ignorujem, veľa mien, priveľa faktov. Regióny majú šancu iba ak píšu o našom meste. Šport by sa márne snažil, úplný skok na kultúru. Ak nie je článok príliš dlhý, môže byť. Najčastejšie sa zastavím pri článkoch o jedenástich finalistoch našej obľúbenej súťaže, ktorá už skončila. Nezaťažia ma ničím novým, akurát, že niekto pribral a čo mal na obed.
Už stačí. Dosť, nechcem už nič prijímať. Vraj mám chorobu z informácií. Takzvaný informačný pretlak.
V sobotu som sa odhodlala proti nemu bojovať. Vybehla som do záhrady. Svojich chlapcov Schillera, Goetheho a im podobných som nechala doma.
Začala som sa venovať milej činnosti. Vyplievala som trávu. Žiadne mená, žiadne informácie. Len úvahy o púpave, dážďovke a fúriku. Vnímala som spev vtákov, susedy, ktoré sadili. Jediné, čo mi bolo treba vedieť, bolo rozoznať burinu od „neburiny“. Pomohlo to.
Ak budem v tejto činnosti pokračovať a pridám aj sadenie a iné, zabijem dva pretlaky jednou ranou. Zbavím sa informačného a výsledkom mojej sobotňajšej činnosti sa časom stane paradajkový.

Katarína Šimková

Katarína Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvorivo pracujúca Košičanka. Inak je extrémne filozofujúci umelec, niekedy s úvodzovkami, inokedy bez, s optimistickým pohľadom na vec :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéC´est la vieOkolo násF ako fromage :)KultúraPoetické výlevyKonáre

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu