reklama

Ahoj!

Pamätám si na časy, keď som všetko chcela vedieť hneď. Hoci som o niečom uvažovala a dospela som k celkom uspokojivým záverom, nestačili mi. Chcela som presne poznať, čo ako a prečo funguje. Vzájomné vzťahy a súvislosti. Nechcelo sa mi čakať. Ani na odpoveď, ani na vývoj. Všetko hneď. Žiadala som výsledky, hoci som nepripúšťala, že by ich druhá strana nemusela poznať. Čakať mi pripadalo akoby som zabíjala čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Aj vy si v pamäti tiež isto viete vybaviť, ako sa snažíte, pracujete na nejakom projekte a výsledky sa stále nedostavili. Možno vám napadajú otázky, prečo to nefunguje, načo všetka tá námaha. Takéto javy možno pozorovať pri diéte, pri snahe preraziť v odbore alebo pri tréningu.
Len trpezlivosť, zvykne sa vravieť. Vraj prináša ruže. A možno nielen tie...Minule som sa veľmi smiala pri tom, keď som počula kamarátku Poľku vysloviť obyčajný pozdrav ahoj. Achoj, povedala. Poliaci totiž nepoznajú h. Najprv mi to pripadalo zvláštne, ahoj som považovala za pozdrav, ktorý pozná každý. Keď niečo používate dlho, príde vám to také normálne, obyčajné. Ale nie, ahoj je iné. Odlišné od hello, hallo, salut alebo czesc!
Ahoj sa zdravia Slováci i Česi. Hoci je to námornícky pozdrav. Fungovali tak mnoho rokov a nepozastavovali sa nad týmto faktom. Ahoj je námornícky pozdrav, ale my nemáme žiadne more. Možno sa používanie tohto pozdravu zdalo nelogické. Ono však svoju logiku malo. Neprišli sme na to ale hneď. Až vtedy, 1. mája minulého roku. Vstúpili sme do Európskej únie a náš pozdrav ahoj dostal význam. Ako geniálne poznamenal Juraj Kukura, toľko sme túžili po mori a teraz ho už máme.
Život je úžasný. Napínavý a plný prekvapení. Naučila som sa opäť niečo nové. Budem sa snažiť byť trpezlivá. Prináša to ruže, more a možno omnoho viac.
Stačí len chvíľku počkať....

Katarína Šimková

Katarína Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvorivo pracujúca Košičanka. Inak je extrémne filozofujúci umelec, niekedy s úvodzovkami, inokedy bez, s optimistickým pohľadom na vec :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéC´est la vieOkolo násF ako fromage :)KultúraPoetické výlevyKonáre

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu